Icon Real Estate ondertekent twee nieuwe record brekende huurcontracten voor het Manhattan Center, goed voor een totaal van 7000 m² kantoorruimte

Brussel, 19 juli 2018 - Icon Real Estate is verheugd twee nieuwe huurovereenkomsten aan te kondigen voor het Manhattan Center, de iconische wolkenkrabber naast het Rogierplein in de Noordwijk in Brussel.

De in Brussel gevestigde COST Association, de door de EU gefinancierde organisatie die samenwerking ondersteunt binnen de domeinen van de wetenschap en de technologie, ondertekende een overeenkomst voor 12 jaar voor ongeveer 3000 m² kantoorruimte. Daarmee bevestigt COST Association de verhuis van haar hoofdkantoor naar het Manhattan Center. Ook International Workplace Group (IWG), de wereldleider op het vlak van leveranciers van werkruimtes met merken als Regus en Spaces, ondertekende een overeenkomst voor 15 jaar voor ongeveer 3750 m².

Deze huurovereenkomsten breken op verschillende vlakken records en illustreren de aantrekkingskracht van het Manhattan Center voor potentiële huurders. Slechts zes werkdagen na het akkoord over de grote lijnen werd de overeenkomst met COST Association ondertekend, wat een record zou zijn voor Brussel. De wens van COST Association om haar uitstekende positie binnen een competitieve markt te verzekeren, alsook het uitmuntende werk van de twee juridische adviseurs, Linklaters voor Icon Real Estate en Ashurst voor de COST Association, verklaren de snelle afhandeling. Bovendien, ook al zijn de huurovereenkomsten nog steeds zeer aantrekkelijk in verhouding tot de kwaliteit van het vastgoed en in vergelijking met de prime huurprijzen in Brussel, gelden de huurprijzen als record prijzen in de wijk. Verwacht wordt dat deze records binnenkort opnieuw verbroken zullen worden, want ook andere potentiële huurders tonen belangstelling. ​

COST Association en IWG (Regus Group) vervoegen het internationale advocatenkantoor Covington & Burling, dat eind vorig jaar een overeenkomst voor 15 jaar ondertekende voor ongeveer 4.000 m². Al deze overeenkomsten, die goed zijn voor ongeveer 11.000 m² nieuwe kantoorruimte, samen met de grote ruimtes die al verhuurd werden aan huurders zoals Vlerick, Delhaize en Basic Fit, illustreren de grote belangstelling voor de uitstekende accommodatie die Icon Real Estate biedt in een markt die momenteel kampt met een tekort aan ruimte van hoogstaande kwaliteit.

Een vernieuwde locatie van wereldniveau

De renovatiewerkzaamheden gingen eind 2017 van start en zijn op schema. De werken zullen voltooid worden in de loop van 2019. Het vernieuwde Manhattan Center, een gebouw van topklasse, zal de huurders ruime en efficiënte kantoorruimtes bieden met een uniek uitzicht over Brussel, en dit binnen een full-service omgeving met een hoogwaardig vergader- en conferentiecentrum, een ruime keuze aan eten-, drinken- en wellnessvoorzieningen, uitstekende verbindingen met het openbaar vervoer en een gemakkelijk toegankelijke ondergrondse parking.

Erik Moresco, oprichter van Icon Real Estate, zei:

"We zijn blij dat we COST Association mogen verwelkomen in het Manhattan Center. We denken dat ons project, dat gebruik maakt van de allernieuwste renovatietechnieken, ideaal geschikt is voor een organisatie die wetenschap en technologie promoot, en we zijn dan ook echt verheugd dat zo’n prestigieuze naam het Manhattan Center als thuisbasis kiest. In het algemeen zijn we opgetogen dat zo’n brede waaier aan sectoren voor het noordelijke deel van het stadscentrum kiest, en dat de grootste namen in die domeinen voor ons gebouw kiezen”.

Dr. Ronald de Bruin, Directeur van COST Association, zei ook:

“We hebben snel gehandeld met het team van Icon Real Estate en onze adviseurs, zodat we ons konden verzekeren van wat naar ons gevoel voor ons de beste kantoorruimte in de stad is. Na heel wat zoekwerk binnen de Brusselse markt waren we erg onder de indruk van de kwaliteit van de ruimte die Icon aanbiedt en al bij ons eerste bezoek aan de kantoorruimtes hadden we het gevoel dat ze de juiste locatie waren waarbinnen onze organisatie zich zou kunnen blijven ontwikkelen. Een aantal entiteiten waarmee we nauw samenwerken vestigen zich meer en meer in dit deel van Brussel. Er zijn ook heel wat juridische en financiële spelers in de buurt gevestigd en wij kijken er ook naar uit om een open omgeving op te bouwen voor EU-onderzoek waar genetwerkt kan worden in het hart van de stad. We zijn ervan overtuigd dat deze EU-wetenschapsruimte cruciaal zal zijn voor de toekomst van Brussel”.

Eersteklas diensten en voorzieningen in een full-service gebouw

Eén van de belangrijkste factoren in de keuze van ​ COST Association – en eerder ook van Covington – om te verhuizen naar het Manhattan Center was het vooruitzicht van een kantooromgeving die volledig aansluit bij de 21ste eeuw. Dit blijkt uit de kantoorruimtes zelf, ook uit de uitzonderlijke diensten die binnen het gebouw aangeboden worden. IWG (Regus Group) is hier een belangrijk onderdeel van en hun komst naar het gebouw bouwt komt in navolging van een sterke, reeds bestaande relatie met Icon Real Estate.

IWG zal bijna 4000 m² kantoorruimte aanbieden in het gebouw en zal ook samenwerken met Icon om de vergaderzalen en conferentievoorzieningen in het Manhattan Center te beheren. Erik Moresco zei:

“We werkten al samen met de International Workplace Group in het Atrium in Amsterdam en we zijn erg tevreden ​ met deze nieuwe huurovereenkomst in het Manhattan Center. Het is een grote troef voor ons portfolio dat ze, nadat ze de kwaliteit van één van onze gebouwen zelf hebben kunnen ervaren, graag één van onze eerste huurders willen zijn in een ander gebouw. We kijken ernaar uit om met hen samen te werken”.

William Willems, Regional General Manager voor IWG België & Luxemburg, zei:

“We zijn bijzonder enthousiast over het project dat Icon hier aanbiedt. De speciale karakteristieken van onze ruimte, in het bijzonder het schitterende terras op de vijfde verdieping, maken van deze locatie ons paradepaardje in Brussel”.

Het Manhattan Center is ideaal gelegen aan het volledig heringerichte en opnieuw gepositioneerde Rogierplein in het noordelijke deel van het stadscentrum. De sterk verbeterde openbare ruimte en het opgewaardeerde metrostation Rogier hebben er een businesslocatie van wereldklasse van gemaakt, met rechtstreekse verbindingen met het openbaar vervoer doorheen de hele stad en een uitstekende pendelverbinding via de ringweg die langs het gebouw loopt. De ligging van het Rogierplein biedt huurders het beste van twee werelden: een hoogstaande business microlocatie in combinatie met een levendig aanbod van cafés, bars en winkels.

EINDE

Info voor de redactie:

IWG

IWG is het internationale moederbedrijf van toonaangevende aanbieders van werkruimtes. Haar ondernemingen helpen meer dan 2.5 miljoen mensen en hun bedrijven om op een productievere manier te werken. Dat doen ze door een reeks professionele, inspirerende en collaboratieve werkruimtes, gemeenschappen en diensten aan te bieden.

Digitalisering en nieuwe technologieën veranderen de wereld van het werk. Mensen willen leven en werken hoe en waar ze willen en willen daarbij genieten van de productiviteitsvoordelen. Bedrijven willen genieten van de financiële en strategische voordelen. De ​ klanten van IWG zijn startups, kleine en middelgrote ondernemingen en grote multinationals. Allemaal hebben ze ​ unieke zakelijke doelstellingen, mensen en ambities. Ze willen werkruimtes en gemeenschappen die aansluiten bij hun behoeften. Ze willen de keuze hebben.

Via haar ondernemingen biedt IWG die keuze en bedient ze de complete wereld van het werk: Regus, Spaces, No18, Basepoint, Open Office en Signature. Ze creëert persoonlijke, financiële en strategische waarde voor bedrijven van elk formaat – van enkele van de meest opmerkelijke bedrijven en bekendste organisaties tot individuen en de volgende generatie leiders. Ze maken allemaal gebruik van de kracht van flexwerk om hun productiviteit, efficiëntie, flexibiliteit en marktnabijheid te verbeteren.

Voor meer info, zie: www.iwgplc.com

Persberichten in je mailbox

Over Icon Real Estate

Icon Real Estate is een marktleidend, innovatief vastgoedbedrijf dat zich richt op huurders. Haar portfolio bestaat uit meer dan 300.000 m² aan hoogstaande kantoren in de belangrijkste steden in de Benelux regio, waaronder Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Brussel. Binnen deze markt is Icon één van de meest actieve vastgoedbedrijven dat focust op hoogwaardige kantoorgebouwen en bedrijven.

Het leveren van de allerbeste dienstverleningen is een fundamenteel element in de manier waarop Icon Real Estate haar portfolio beheert. Icon is een pionier en een echte marktleider wat betreft de diensten die het haar huurders biedt. Icon is ervan overtuigd dat de unieke combinatie van dienstverleningen aanzienlijke waarde biedt voor alle huurders en dat deze diensten van de accommodaties een betere werkplek maken.

The Atrium, Strawinskylaan 3087 1077 ZX Amsterdam Nederland

icon.nl