Manhattan is het eerste gebouw in continentaal Europa met de Platinumscore van AirScore

Brussel, 1 Juni 2021- Manhattan is het eerste gebouw in continentaal Europa dat een AirScore krijgt, namelijk de Platinum AirScore – het hoogste cijfer van de AirRated-certificering. Met deze certificering zet Manhattan een nieuwe standaard voor Binnen Lucht Kwaliteit.

De score is toekend door AirRated, de wereldwijde benchmark voor binnenluchtkwaliteit in de gebouw sector bebouwde omgevingen. De platinumscore is een uitzonderlijke restatie: in het Verenigd Koninkrijk krijgt slechts 5% van alle gebouwen deze classificatie.

Manhattan is een full-service kantorencomplex gelegen in het hart van het Brusselse stadscentrum (Rogier). Het gebouw is onlangs volledig gerenoveerd volgens een toekomstgericht ontwerp waarin het welzijn en de veiligheid van de bewoners vooropstaan.

Erik Moresco, CEO van Icon Real Estate, onderstreept het belang van deze prestatie: “Binnen Lucht Kwaliteit, dat al een zeer belangrijk punt vormde voor ons pre-pandemie, is ook cruciaal in de post-corona tijden. We zijn trots dat we de hoogst mogelijke erkenning hebben gekregen. Het benadrukt onze wil om aan de behoeften van de bewoners van het gebouw te voldoen.”

Volgens Francesca Brady, CEO van AirRated, “heeft Manhattan de nieuwe norm voor zakelijke omgevingen in Europa neergezet. De Platinum AirScore D&O van Manhattan is het resultaat van een beleid om gezonde gebouwen te ontwerpen waarin het ‘grotere geheel’ een belangrijke rol speelt. Dit project gaat verder dan de gevestigde standaarden van andere gebouwen en streeft ernaar een toekomstbestendig gebouw neer te zetten, dat niet alleen bestand is tegen een veranderend fysiek klimaat - de klimaatcrisis - maar ook tegen gezondheidscrises zoals de huidige pandemie.”

Met behulp van de nieuwste sensortechnologie controleert AirRated specifieke parameters voor binnenluchtkwaliteit. Daarna beoordeelt het systeem de binnenlucht op basis van toonaangevend medisch onderzoek en de beste industriële praktijk. Manhattan heeft meer dan 90% van alle punten gescoord voor zes parameters: zwevende deeltjes, koolstofdioxide, VOS (1), temperatuur, luchtvochtigheid en anorganische gassen.

Over Icon Real Estate

Icon Real Estate is een toonaangevend Europese vastgoedonderneming, innovatief en klantgericht met meer dan 300.000 m2 aan eersteklas kantoorgebouwen. In nauwe samenwerking met ontwikkelingspartners en lokale overheden creëert Icon kwaliteitsvolle omgevingen die het gebied opwaarderen en plaatselijke werkgelegenheid en vaardigheden steunen voor de mensen die in de gebouwen werken, ze bezoeken of in de buurt wonen.

www.icon.nl

Over Manhattan Brussels

Manhattan is gelegen in het hart van het Brusselse stadscentrum (Rogier) en heeft een nieuwe standaard voor kantoorgebouwen in Brussel neergezet. Tijdens het ontwerpen van het toekomstgerichte gebouw stond het menselijk aspect central. Manhattan biedt een uitstekende werkomgeving in het hart van het nieuwe zakendistrict, met een uniek ecosysteem van voorzieningen en diensten. Het gebouw heeft vier eet- en drinkgelegenheden, vier verschillende fitnessfaciliteiten, een ontmoetingscentrum en een auditorium om in alle behoeften van de bewoners te voorzien. De bereikbaarheid is onovertroffen met toegang tot de metro in het gebouw, een fietsenstalling, een parkeergarage met e-parkingfaciliteiten en een prominente ligging aan de Kleine Ring. Duurzaamheid is een cruciaal aspect van het pas gerenoveerde Manhattan. Het gebouw heeft de volgende certificeringen: BREEAM Excellent, EPB-A en AirScore D&O Platinum.

www.manhattanbrussels.com

(1) Vluchtige organische stoffen

20210601-icon-PB-Manhattan airScore certificering.pdf

Persberichten in je mailbox

Over Icon Real Estate

Icon Real Estate is een marktleidend, innovatief vastgoedbedrijf dat zich richt op huurders. Haar portfolio bestaat uit meer dan 300.000 m² aan hoogstaande kantoren in de belangrijkste steden in de Benelux regio, waaronder Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Brussel. Binnen deze markt is Icon één van de meest actieve vastgoedbedrijven dat focust op hoogwaardige kantoorgebouwen en bedrijven.

Het leveren van de allerbeste dienstverleningen is een fundamenteel element in de manier waarop Icon Real Estate haar portfolio beheert. Icon is een pionier en een echte marktleider wat betreft de diensten die het haar huurders biedt. Icon is ervan overtuigd dat de unieke combinatie van dienstverleningen aanzienlijke waarde biedt voor alle huurders en dat deze diensten van de accommodaties een betere werkplek maken.

The Atrium, Strawinskylaan 3087 1077 ZX Amsterdam Nederland

icon.nl